Miskolci Angyalok

Van egy vidéki nagyváros, amelynek egyetemére hat angyalka szállott 2006. szeptemberében. Ez a blog azért jött létre, hogy bepillantást nyerhessetek a hétköznapi életükbe.

Az angyalok

Címkék

Legfrissebb hozzászólások

  • Jocó ügynök: Miért hiszi azt mindenki, hogy ilyen szövegekre szükség van? XD Én legalábbis úgy tudom, hogy az a... (2016.04.24. 18:50) Balázsnak! - Csajozós dumák :)
  • Mónikaangyal: Jaj én drága angyalkáim!!! Nagyon szépen köszönöm nektek a meseszép ajándékot, és azt is hogy vagy... (2008.12.02. 12:02) Boldog Szülinapot Drága Moncsi !!!
  • King(er): Valamelyik nap Czurkó írta ki iwiwre a következőket: " Rajtunk múlik, hogy mi a rendeltetésünk... ... (2008.11.01. 16:41) Lacihoz!
  • kommm: Ez borzalmas.Miért mindig a legjobb emberek mennek el?Laci soha senkit egyetlen szóval nem volt ké... (2008.11.01. 01:06) Lacihoz!
  • PEPE: 4 órán át kerestünk benneteket. Nem voltatok ott. :(((((((((( (2008.10.22. 12:52) Angyali buli
  • Utolsó 20

Szavazás

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Carl Rogers Iskola

2009.11.20. 19:03 | miskolciangyalok | Szólj hozzá!

 

A rendszerváltás után, az 1990-es években sok alternatív iskola jött létre. Ezen iskolák közé tartozik a Carl Rogers iskola is. Carl Rogers amerikai pszichológussal egy kiselőadásom során ismerkedtem meg. Ekkor fedeztem fel, hogy Budapesten is létezik egy az ő gondolatai alapján működő oktatási intézmény. Az alternatív iskolákhoz eddig még semmilyen személyes tapasztalat nem fűz, így itt nem bírálni szeretném az iskolát, csupán bemutatni.
A tanítási-nevelési munka során összehangolják az államilag elfogadott tantervi követelményeket, saját kiemelt céljaikkal, azaz a szociális és belső pszichés fejlesztéssel. Az osztályok működésének szintjén fontos a rogersi szemléleten alapuló cselekvésmódok folyamatos gyakorlása. Az osztályban dolgozók szorosan együttműködnek: közös, rendszeres megbeszéléseket tartanak, elemző munkát végeznek a valamilyen szempontból sajátos igényű gyerekekkel és az osztály egészével, a tananyag-egyeztetéssel és a teendők naprakész elosztásával kapcsolatban. A pedagógus, a diák és a szülő között megoszlik a tanulási-tanítási folyamat felelőssége.
Carl Rogers alapvető tézisei: empátia, feltételekhez nem kötött pozitív előfeltételezés minden emberről és bizalom a másik emberben. Első és legfontosabb a tanár személyisége. 
A pedagógus szerepe az iskolában:
      -         környezetteremtő (bizalom légköre)
-         modellként szolgál arra, hogyan tanulhatjuk meg érvényesíteni saját igényeinket, elvárásainkat úgy, hogy ezzel egyidejűleg tekintettel vagyunk a csoport tagjainak és a csoport egészének igényeire is, illetve arra, hogy milyen módon oldhatók meg a felmerülő problémák (konfliktus kezelés tanítása)
-         kreatív, értékközvetítő, forrás, kontroll, szervező
Mindebből következik, hogy a pedagógus tekintélye nem a hatalmi pozíción, hanem emberi értékein, tudásán, tapasztalatain múlik.
Ezen elvárások teljesülését a következő személyiségjegyek segíthetik elő: kongruencia, empátia, pozitív odafordulás, hiteles kommunikáció, bizalom magában és a gyerekben, másság tolerálása, rugalmasság.
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolciangyalok.blog.hu/api/trackback/id/tr661540352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása